A 46 éves Carlos Acosta négy éve vonult vissza a balettszínpadtól, de azóta sem pihen. Szülőhazájában, Kubában megalapította az Acosta Danza nevű kortárs együttest, Nagy-Britanniában pedig első évadát kezdi művészeti vezetőként egy nagy társulat élén.
A Birmingham Royal Ballet-t (Birminghami Királyi Balett) 1946-ban alapították mint Sadler’s Wells Theatre Ballet, majd a londoni Royal Ballet (Királyi Balett) turnézó társulata lett. 1990-ben költözött Birminghambe, 1997-ben lett független együttes. Carlos Acosta művészeti vezetőként egyik fő feladatának tartja, hogy a fiatal közönséget megnyerje a műfajnak, amit többek között azzal kíván elérni, hogy 20 ezer darab 20 fontba kerülő jegyet tesz elérhetővé, de frissíti a repertoárt, júniusban fesztivált rendez, új, a helyi közönség számára ismeretlen koreográfusokat is hív az együtteshez, 2021-ben – 20 év után először – Londonban, a Királyi Operaházban lépnek fel, de még egy robotikával foglalkozó vállalkozással is együttműködést tervez. A színvonalat drámai módon kívánja emelni, és egy olyan társulatot szeretne, amely erős, nem kiszámítható, energiával teli, mer kockáztatni és a hagyományokhoz a legmagasabb szinten hű marad.
Az utóbbi években stabil színvonalú munka folyt Birminghamben, elismerték a táncosok munkáját és képességeit, de a repertoárt nem tartotta a szakma különösebben izgalmasnak. Acosta számára nagy kihívás lesz, hogy a stabilan közönségvonzó, klasszikus darabok és a kevéssé látogatott produkciók között megtalálja az arányt. Az új művészeti vezető célja az, hogy a 21. századi Nagy-Britanniára refkeltáljon a Birminghami Királyi Balett: „Birminghami történeteket szeretnék elmesélni, olyanokat, amelyek egészen más szemszöget mutatnak, mint az Egyesült Királyság bármelyik balettegyüttese mutatna. Nem egyértelmű történeteket, hogy az emberek másképp tekintsenek ránk. Amikor egy hagyományos társulatról beszélünk, vannak, akiknek a tegnap jut az eszébe. Én azt akarom, hogy a mára gondoljanak.”
(Via The Guardian)