• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
CAFe Budapest Színház Címlap

Bárnai Péter: „Kíváncsi lennék, Ady most mit mondana”

Szerző: Papageno2020. október 28.
Facebook Twitter E-mail
Héjanász (CAFe Budapest) - fotó: Posztós János

Október 10-én láthatta a közönség először a Héjanász – Ady. Léda. Párizs. című produkciót a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon. Az Ady Endre és Diósyné Brüll Adél kilenc éven át tartó szenvedélyes szerelmét feldolgozó felolvasó-színházi előadás rendezője Szederkényi Olga, Diósyné Brüll Adélt Pokorny Lia, Ady Endrét pedig Bárnai Péter keltette életre.

– Hogyan zajlott a premier?

– Nagyon jól sikerült, úgy éreztük, a bemutatón minden a helyére került. Jól egymásra találtunk az anyaggal, a térrel, nagyon jó volt a munkafolyamat, és a közönség is szerette az előadást. Mi pedig utána még sokáig beszélgettünk.  A próbafolyamatnak és az előadásnak is különleges hangulata volt, egyfajta szellemidézés jellege. Most mutattuk be az előadást, a darab még fejlődik, de úgy érzem, sikerült megidézni Ady és Léda szerelmét, és ezen keresztül kicsit őket is.

Héjanász (CAFe Budapest) – fotó: Posztós János

– Milyen volt a próbafolyamat? Másképp működik-e a dinamika olyankor, amikor a rendező ezzel a produkcióval debütál rendezőként, a két színész pedig először dolgozik együtt?

– Szederkényi Olga valóban most először rendezett színpadi előadást, de ettől függetlenül remekül tudtunk együtt dolgozni. Olga ugyanis igazi Ady–Léda-szakértő. Határozott elképzelése volt az anyaggal kapcsolatban. A viszonyok és történések tisztázásában sokat tudott segíteni. Mindig jelezte, ha egy-egy jelenettöredék – annak ellenére, hogy esztétikusra sikerült – nem hitelesen adta vissza Ady és Léda történetét. Az igaz, hogy egy picit másképp adott instrukciót, mint egy rutinos rendező, de talán pont ettől volt nagyon izgalmas vele dolgozni. Másképp keresni a megoldásokat. A közös munka elején pontosan lefektettük az irányokat, illetve Liával külön is próbáltunk. Rendező és színész mindvégig közösen gondolkodva dolgozott a darabon. Liával most volt először szerencsém együtt alkotni, és remélem, még fogok, mert fantasztikus partner, bátor és érzékeny. Fölszabadító volt vele dolgozni. Végig ugyanazt éreztük, ugyanazt gondoltuk a darabról, és húztuk egymást az történet mélyére…

Ide kapcsolódik:
Pokorny Lia: „A színpad nem rólam szól, hanem azokról, akiknek játszom”

– Téged milyen a kapcsolat fűz Adyhoz? Hol áll a költők képzeletbeli toplistáján?

– Szoros a kapcsolat. Középiskolás korom óta olvasom, mondom a verseit. Lenyűgözően szép a szerelmi költészete, az istenes versei pedig mélyek és igazak.  Fontosnak tartom ezek mellett a cikkeit és magyarokról szóló verseit, melyek kíméletlenül igazak. Mindig bátran fogalmazott. Pontosan és összefüggéseiben látta az ország helyzetét. Kíváncsi lennék, most mit mondana, hogyan fogalmazná meg az életünket.

– Változott a benned élő Ady-kép az előadás hatására?

– Élesebbé és gazdagabbá vált. Új részletet megismertem az életéből, és most jobban értem és értékelem a műveit. A próbafolyamat alatt gyakran úgy érzetem, mintha titokban ő is támogatott volna minket ebben a munkában.

Héjanász (CAFe Budapest) – fotó: Posztós János

– Lesz-e az előadásnak további élete?

– Novemberben lesz belőle két előadás, és reméljük, minél tovább játszhatjuk, és lesz rá érdeklődés.

magyar irodalom cafe budapest ady endre cafe budapest 2020 pokorny lia bárnai péter irodalomtörténet
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA népzene velünk marad – Selmeczi György szerzői estje
Következő bejegyzés Stream, színház, muzsika – Elindítja élő közvetítéseit az Átrium

Ajánlott Bejegyzések

Moór Marianna 1960-ban - forrás: Fortepan / Kotnyek Antal
Intermezzo

Akit „csodás szerepekkel kényeztetett az élet” – a 80 éves Moór Mariannát köszöntjük

2023. február 4.4 perc olvasás
Páll Éva - forrás: Müpa
Müpa magazin

A délszláv zenétől az erdélyi hangulatokig – A népzenét ünnepli a Müpa

2023. február 4.2 perc olvasás
Sztarenki Pál - forrás: a művész FB-oldala
Színház

Februárban folytatódnak a Magyar Színházi Társaság beszélgetéssorozatai

2023. február 3.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.