A Birminghami Királyi Balett művészeti vezetője, Carlos Acosta egy egészen különleges koreográfiával teszi le névjegyét. A Will Tuckett koreografálta Lazuli Sky nem csupán azért különleges, mert hónapok óta először lépnek közönség elé a táncosok, hanem azért is, mert az év eleje óta hivatalban levő Acosta a távolság betartására alkalmas jelmezeket terveztetett.
A munka kezdetekor az volt a cél, hogy a darabban senki ne érjen a másikhoz, így jött a különleges szabású jelmezek ötlete. Samuel Wyer ruhái a Napkirály udvari divatjából, az abroncsokból, a turnűrökből, illetve a 19. századból, a krinolinból merítették az inspirációt. (Utóbbiakat azért is hordták a korabeli hölgyek, hogy a himlő, a kolera és a tolakodó férfiak ellen védekezzenek.)
Ezek amellett, hogy nem feszülnek a testre, kikényszerítik a távolságtartást – ezzel is reflektálnak a jelen állapotaira -, olyan anyagból készültek, amelyek képesek lekövetni a mozgást, különböző formákat hoznak létre, ráadásul a méretük miatt vetítőfelületként is használják őket. Ezek összessége az alkotói remények szerint különösképp beindíthatják a nézői fantáziát.
Nem Carlos Acosta az egyetlen, aki ilyen módon is távolságot tartat: a Holland Nemzeti Balettnél farmerból készült a különleges tütü.
(BBC)