Egy nem elit angol általános iskola igazgatója tantervbe illesztette a művészeti órákat. A mindennapos képzőművészeti, dráma- és zenei foglalkozásoknak köszönhetően a legutóbbi országos teszteken kiemelkedően javultak a tanulók eredményei.
Hét évvel ezelőtt az észak-angliai Bradford egyik szegényebb, de nagy népsűrűségű részén található muszlim iskola, a Feversham College még az országos lista végén állt, jelentősen lemaradva az országos átlagtól. Jelenleg a tanulók 74%-os átlagteljesítménye jóval az országos 53%-os átlag fölött van olvasásban, matematikában és írásban, ezzel pedig az ország iskoláinak legjobbjai közé, a top-10%-ba kerültek. A gyerekek erős hátránnyal indulnak: felük úgy kezdi az iskolát, hogy nem beszél angolul, az összlétszám 99%-ának pedig nem anyanyelve.
Az iskola igazgatója 2013-ban került az intézmény élére, ahol alacsony volt a tantestületi morál, ahová a szülők nem akarták beíratni a gyerekeket, és ahol komoly anyagi problémák voltak.
Ahhoz, hogy a jelenlegi szintre eljussanak, fontos szerepe volt a Kodály-módszernek.
Hetente minden gyereknek van egy harmincperces zeneórája és egy harmincperces „utánkövető”, azaz ismétlőórája, valamint egy egyórás csoportos énekórája, ahová vendégzenész is érkezik. Az igazgató hisz a játékosságban, abban, hogy a zenei és ritmusgyakorlatok, a mozgás és a zene összekapcsolása kihat más területekre, a matematikára, az olvasásra, az írásra és egyéb tanulási képességek fejlődésére is.
(Via The Guardian)