A „felesleges” karmester

Nem csak a legkisebb korosztálynak szól a Zeneakadémia március 25-i zenei beavató koncertje, ahol Dinya Dávid vezetésével Mozart, Mendelssohn, Haydn és Beethoven művein keresztül kerülhetünk közelebb a karmester szerepének megértéséhez.

Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) elvan és volt nélküle? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek harmadik alkalmával a doktorandusz hallgató

Dinya Dávid és a Divisi Kamarazenekar vezeti be a gyerekeket a karmesteri munka rejtelmeibe.

A Bojtos Luca énekes, Pintér Gábor színművész és a Gráf Zsuzsanna vezette Angelica Leánykar közreműködésével megvalósuló koncerten megtudhatjuk, hogy milyen nehézségek merülnek fel egy zenekari próbán, mire való a pálca, hogyan válhat egyetlen hangszerré egy zenekar, miért kell egy dirigensnek pszichológussá is válnia olykor, s hogy miért nem működhet egy szimfonikus zenekar teljesen demokratikus módon. Ahogy természetesen az is ki fog derülni, hogy a karmester bizony a klasszikus zenében egyáltalán nem felesleges alak.