Szerző: Bojta Zsuzsanna

A kulisszák mögé tekinteni mindig érdekes. Főleg, ha meghívást kap rá az ember. A Bogányi Tibor és Zászkaliczky Ágnes által megálmodott Carmina Burana izgalmas látványvilága miatt örömmel érkeztem a főpróbára az Erkel Színházba. A művész-házaspárral a főpróba után beszélgettem. – Meséljetek nekem kicsit a darab előtörténetéről! – BT: Az egész úgy indult, ha már kulisszatitkokról van szó, hogy ültünk valahol Amerikában, és ez a szabad világ egyszer csak megsuhintott bennünket. Éppen akkor Áginak volt kiállítása az Art Basel Miami héten az Erdész Galériával. Itt ismertük meg Könnyü Attilát, aki szintén mint festőművész állított ki. Az Art Basel Miamin a világon…

Tovább

„Miért olyanoké az utolsó szó az irodalom és művészet területén, akik teljesen inkompetensek a témában?” – Msztyiszlav Rosztropovics: Nyílt levél a Pravda-nak, Moszkva, október 31. 1970. A huszadik század egyik legnagyobb csellistája, Msztyiszlav Rosztropovics élete regénybeillő volt. Ezt nemcsak kiemelkedő tehetsége, rendkívüli érzékenysége, hatalmas energiája, és hirtelen természete, hanem mindezeknek az akkori szovjet rendszerrel való különös együttállása okozta. Az 1927-ben született Rosztropovics Prokofjevvel és Sosztakoviccsal tanult együtt a konzervatóriumban. A karrierje egy 1945-ben kiírt verseny megnyerése után nagy ívben megindult felfelé. Ha az életén végignézünk, művészi szabadsága és óriási tehetsége egészen 1970-ig szinte egyedülálló kiváltságokhoz juttatta a művészt az akkor…

Tovább