A Haydneum Egyházzenei Fesztivál legutóbbi koncertjén a „A Megváltó hét utolsó szava a kereszten” volt műsoron, amelyet maga Joseph Haydn is az egyik legjobban sikerült művének tartott.
Szerző: Haydneum
A Haydneum Egyházzenei Fesztivál harmadik pesti koncertjén Joseph Haydn és Gregor Joseph Werner műveit a Nemzeti Filharmonikusok előadásában hallgathattuk meg.
A Haydneum második hangversenyén a Budapesti Vonósok játszottak a koncert második felében színre lépő Nemzeti Énekkar vezető karnagya, Somos Csaba vezényletével.
Különleges élmény volt kétszer is meghallgatni egymást követő napokon a Haydneum Régizenei Központ rezidens együtteseinek, a Purcell Kórusnak és az Orfeo Zenekarnak legújabb, XVII. századi szerzők (szinte) ismeretlen darabjaiból összeállított műsorát.
Ma először Kengyelen, a fesztivál első vidéki helyszínén csendülnek fel Charpentier és Strattner művei, holnap pedig a budapesti nyitókoncerten vetül rájuk a reflektorfény.
Ahogy két hete már hírt adtunk róla, június 9-17. között a régizene rajongóinak érdemes lesz a székhelyüket áthelyezni az Egyetemi templomba, hiszen a két éve alapított Haydneum itt fogja tartani II. Egyházzenei Fesztiváljának mind a hat budapesti koncertjét.
Joseph Haydn idejében Eszterháza büszkeségének számított, és Európa-szerte kimagasló szerepet játszott a Marionett-színházban és az 1768. őszén megnyílt Operaház falai között zajló eszterházai opera-játszás.
A Haydneum Őszi Fesztiváljának középső három koncertje után ismét minden figyelmünk a „házigazdára” irányult a Zeneakadémia Nagytermében.
Somlai Petra és Megyesi Zoltán koncertjén, a Haydneum Őszi Fesztiválján ezúttal még mindig nem a névadóra korlátozódott minden figyelem: kétharmados arányban Beethoven művei határozták meg az este alaphangulatát.
A Haydneum Őszi Fesztiválján ezúttal Anton Zimmermann, pozsonyi kötődésű zeneszerző került reflektorfénybe.