Mennyit értenek a politikusok a kultúrafinanszírozáshoz?

Egy angol közösségi operatársulat: Streetwise Opera

Egy volt angol parlamenti képviselő került a UK Music nevű ernyőszervezet élére, amely összefogja az Egyesült Királyság piaci alapon működő zeneipari szereplőit. Egyik első nyilatkozatában arról beszélt, az Arts Council, a helyi Nemzeti Kulturális Alap túl sokat költ a “flancos” operára, inkább a popzenére kellene szánni a pénzt.

A londoni parlamentben a Munkáspártot képviselte Michael Dugher, aki új pozíciójában azt panaszolta, hogy sokkolóan rossz az elosztás: az opera műfaja az Arts Counciltól nyolcszor annyi támogatást kap, mint a popzene. A következő öt évben a zenei terület támogatása a következő módon oszlik el (az összegek fontban értendők):

Opera 228.719.452 62%
Komolyzene 85.176.884 23%
Popzene 28.679.236 8%
Többműfajú zene 10.324.604 3%
Jazz 6.955,.760 2%
Világzene 3.976.992 1%
Népzene 2.108.184 0,6%
Rézfúvós együttesek 1.412.216 0,3%
Kórusok 451.912 0,1%

A volt képviselő szerint a közpénzt sokkal szélesebb körben kellene elkölteni, arra koncentrálva, hogy a fiatalokat is elérjék, a kultúra minden területe váljon befogadóbbá.

A kalandot nem lehet elég korán kezdeni

Az Opera Holland Park vezetője nem késlekedett a válasszal. “Hosszú ideje folyik arról a vita, hogy az operatársulatok sok, talán a kelleténél több pénzt kapnak. De a popzenéhez állandó a hozzáférés a rádióban, a tévében, ráadásul főműsoridőben, és akkor még a globális médiavállalatokról nem is beszéltünk, más művészeti ágnak ilyen lehetőségei viszont nincsenek.” Más társulatok is beszámoltak arról, hogy mennyire nem elitista módon közelítenek az operához sem az előadók, sem az előadások vagy más projektek kapcsán.

Összművészeti kalandtúra

(Via The Telegraph)