Legyen ez a kalandozások hete: barokktól kortársig, koncerttől operáig, klasszikustól jazzig. Ismerjék meg az Európai Zongoraiskolák növendékeit, utazzanak Velencébe, és hallgassák a házimuzsikáló zenészeket! Bónuszként pedig személyes ajánló egy kiváló trombitástól, a műfajok közt szívesen kalandozó Fekete-Kovács Kornéltól.
Márciusra ajánlja: Fekete-Kovács Kornél
Lapozgatva a budapesti koncerttermek, helyszínek programját, nagyon sok látni- és hallgatnivalón akadt meg a szemem. Elsősorban a jazz világából tennék ajánlásokat, de horogra akadt egy „műfajidegen” esemény is. Íme, a merítésem:
Elsőként ajánlanám egy vadonatúj formációmat, amely az EFFECTED Band elnevezést kapta. Ezzel az együttessel a közelmúltban jelentettünk meg Beyond The Mountain című albumunkat, amelynek bemutatójára invitálom most Önöket, március 9-én a Budapest Jazz Clubba.
Rögtön másnap, ugyanott, egy nagyszerű barátom ad koncertet triójával. Németh Ferencet nem kell bemutatni a tapasztaltabb jazzhallgatóknak. A New Yorkban élő kiváló képességű dobos a mai élvonal egyik legfoglalkoztatottabb muzsikusa, nagy öröm, hogy időről-időre hazalátogat, és megörvendeztet bennünket a mainstream jazz szülőföldjéről származó legfrissebb zenei tapasztalataival és anekdotáival.
Még ugyanezen a napon, Roll Over Beethoven címmel, az Óbudai Danubia Zenekar és Méhes Csaba pantomimművész közösen mutatják be Beethovent, nem kizárólag az ifjú közönségnek. A Budapest Music Centerben megrendezésre kerülő előadás nagyon érdekesnek ígérkezik.
március 5.
A halott város – koncertszerű előadásban
A 20. századi filmzene aranykorának meghatározó zeneszerzője, a kétszeres Oscar-díjas Erich Wolfgang Korngold 1897-ben született Brünnben. A csodagyereknek számító fiú Bécsben nőtt fel, tizenhárom évesen a bécsi Hofoperben mutatták be első balettjét, első két operáját, a Polükratész gyűrűjét és a Violantát pedig Bruno Walter mutatta be 1916-ban Münchenben. Giacomo Puccini 1920-ban, A halott város bemutatásának évében „a német zene legnagyobb reménységének” nevezte az akkor 23 éves Korngoldot.
mikor: 19.00; hol: Erkel Színház; mennyi: 1200-5700 Ft; további információ
március 6.
Ido Ramot és Jan Vojtek zongoraestje
Tehetségesek, eredményesek, fiatalok, egyéniségek – ez köti össze azokat a zongoraművészeket, akik a L’Europe du piano című programsorozatnak köszönhetően Európa több koncerthelyszínén, köztük a Zeneakadémián is bizonyíthatják rátermettségüket. Az 1994-es születésű izraeli-német zongoraművész, Ido Ramot több nemzetközi verseny döntőse és győztese volt Jan Vojtek 1995-ben született Brnóban, ötéves kora óta zongorázik. Már zeneiskolai tanulmányai alatt több országos versenyt nyert meg Csehországban, 10 éves korától pedig egyetemi professzorok segítették szakmai fejlődését. Mivel édesapja magyar származású, ezért a középiskolát Budapesten a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában végezte el, jelenleg pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem harmadéves hallgatója.
mikor: 19.00; hol: Zeneakadémia; mennyi: 900 Ft; további információ
március 7.
Falstaff
Fischer Iván kilép a világsikereket halmozó Mozart-sorozatból, és Verdit rendez. A következő nagy falat a Budapesti Fesztiválzenekar műsorán az olasz zeneszerző zseni utolsó operája, a Falstaff, Verdi mosolygós búcsúja a világtól.
mikor: 19.00; hol: Müpa; mennyi: 2700-14300 Ft; további információ
március 8.
Maxim Rysanov és az Anima Musicae Kamarazenekar
Izgalmas klasszikus zenei sorozat, amelyben az Anima Musicae ezúttal az ukrán-angol brácsaművész-karmestert, Maxim Rysanovot látja vendégül, aki a világ egyik legélénkebb, legkarizmatikusabb muzsikus egyénisége. Műsorukon Bartók és a lett Peteris Vasks egy-egy darabja mellett Dobrinka Tabakova szvitje is elhangzik, méghozzá magyarországi bemutatóként.
mikor: 19.30; hol: MOMKult; mennyi: 1000-3000 Ft; további információ
március 9.
Velence – az ÓDZ Vivaldi-sorozata
Velence mindig is értékelte a multifunkcionális embereket, sorozatunk hőse pedig a maga papi, tanári, hegedűvirtuózi, zeneszerzői és operaimpresszáriói tevékenységeit olyan ügyesen ötvözte, hogy a város hamar a vállára emelte őt. A siker titka – mint később is Beethovenig minden nagy szerzőnél – az operában rejlett. A kifinomult ízlésű közönség csak a sikeres operaszerzőket vette igazán komolyan, Vivaldi pedig kikövetelte magának a figyelmet. Ha kellett, saját pénzét kockára téve, de ontotta magából az új bemutatókat, és Händel stílusát a saját leleményével ötvözve valóságos remekműveket hozott létre, melyekről még az előző század elején is úgy hitték, hogy kivétel nélkül elvesztek.
mikor: 19.00; hol: BMC; mennyi: 2500 Ft; további információ
március 10.
Házimuzsika Farkas Zoltán zenetörténésszel
„Aki jó kamarazenész, az jól vezet autót. Látja, előre érzi, hogy körülötte ki mit fog csinálni. Tapasztalatom szerint ebben sok igazság van, mert kamarazenében ülve is, ha egyet gondolunk a zenéről, akkor ki tudom találni előre, sőt, már érzem és hallom, hogy a partnerem melyik irányba mozdul el” – mondja Gulyás Márta Liszt-díjas zongoraművész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, a Madridi Királyi Zeneakadémia kamarazene-professzora, aki G. Horváth László és Rózsa Richárd kamarazenei sorozatának mai vendége. Az est érdekessége, hogy a brácsaszólamot a Magyar Állami Operaház koncertmestere, Nagao Haruka játssza.
mikor: 19.00; hol: Óbudai Társaskör; mennyi: 800 / 1600 Ft; további információ
március 11.
A Freiburgi Barokk Zenekar koncertje
A különleges hangversenyen megismerkedhetünk a 18. század egyik izgalmas alakjával: egy tüneményes tehetségű zeneszerzővel, Pergolesivel, aki ugyanolyan rövid életet élt, mint Petőfi, csak éppen nem a harc mezején halt meg, hanem ágyban, párnák közt: tuberkulózisban. A koncert az izgalmas alkotó három különböző arcát villantja fel.
mikor: 19.30; hol: Müpa; mennyi: 2900-7900 Ft; további információ