2017 feléhez értük. Horoszkópot nem olvastunk, de a 26. héten (június 26.-július 2.) valami furcsa csillagállás miatt sűrűsödtek a szimfonikus zenekarokat érintő hírek.
Nincs bennünk hajlam a cukiságfaktorra – jó, egy kicsi van -, de valahogy úgy adódott, hogy zenekari híreinkbe bekerült gyerek
és kutya
Komolyra fordítva a szót viszont egyetérthetünk abban, kedves olvasók, hogy egyáltalán nem mindegy, ki áll egy együttes élén zeneigazgatóként, első karmesterként, állandó vagy alkalmi vendégként, hiszen az ő egyénisége, zenéről vallott elképzelése, munkamorálja mind meghatározzák a látható-hallható arculatot.
Nem megyünk át állásközvetítő vagy apróhirdetési oldalra, de igyekszünk követni – épp a fönti indokok miatt – például azt, hogy mely jeles szimfonikus zenekarok keresik új dirigenseiket. A nemrég elhunyt Jiří Bělohlávek utódját a Cseh Filharmonikusok, a 2019-ben búcsúzó Charles Dutoit-ét a Királyi Filharmonikusok, a 2020-ban leköszönő Kent Naganóét a Montreali Szimfonikusok. Prágába rengeteg a jelölt (vagy önjelölt? – lásd cikkünket), Londonról még nincs listánk, a kanadai városról egyelőre azt tudjuk, hogy Yannick Nézet-Ségiunt érdekelné a dolog.
Az MR Szimfonikusok remek szériát futnak, ezt bizonyítja, hogy 65. Ravello Fesztivál nyitókoncertjét ők adták: a Budapesti Wagner-napok sikerének köszönhetően a Budapesten játszott Wagner-opusok egy darabjával nyitja meg kapuit az idei művészeti seregszemle, melyen a Fischer Ádám vezényelte a zenekart.
Fischer Ádám: „Előre tudom, hogy az énekes bírja-e majd a harmadik felvonást”
És maradva a büszkeségnél azt se felejtsük el, hogy egy sokszorosan elismert filmrendező, Wim Wenders első operarendezésében egy fiatal magyar énekes, Orendt Gyula játszott nagyon fontos szerepet.
Orendt Gyula Wim Wenders első operarendezésében lépett színre