2018 második hetében a karmesterek kerültek fókuszba, ismét előkerült a megjelenés, a külső, a testalkat kérdése, de témát adott Georges Bizet leghíresebb darabja, a Carmen is.
Egy volt karmester által vezetett tréningprogram lényege az, hogy egy szimfonikus zenekar és a karmester együttműködésének példáján keresztül elmagyarázza, hogyan eshet szét, vagy épp ellenkezőleg, mitől működhet jól egy szervezet.
Egy jelentős életműre vetült szomorú árnyék.
„Úgy gondolom, az opera felveszi a versenyt a szórakoztatóipar többi területével a túlzott testfókusz kapcsán, és mert egyfajta külső megjelenésre kényszerít. Remélhetőleg azért a zene és a hang számít elsősorban” – nyilatkozta egy fiatal kanadai énekesnő, aki vállalta a meztelen fotózást egy testkép elfogadására koncentráló kampányban.
Majd egy amerikai szoprán beszélt arról, hogy a bel canto műfaj, akkora a versenyhelyzet az énekesek között egy-egy szerepért, hogy az énekesek egy része még a hangi adottságok és kvalitások értékelése előtt kieshet belőle.
Zavaros Eszter: „Nem elég az énektudás, gyönyörűnek kell lenni”
Dmitrij Hvorosztovszkij emlékét igyekeznek megőrizni az örökkévalóság számára.
Georges Bizet kétszer is szerepelt híreinkben a Carmen kapcsán. Először az opera egyik előadása miatt.
A firenzeiek nem díjazták maradéktalanul a Carmen új befejezését – Videó
Majd egy igazán örömteli hírrel: a ház, ahol a Carmen született, zenei emlékhely és központ lesz a jövőben.