Könyv

Az 1960-as évek jazzmuzsikája a dac és a szembenállás kifejezése volt. Az 50-es években a jazz népszerűsége a szving kimúlását követően ha nem is rohamosan, de csökkenni kezdett, egyre inkább művészeti ág lett.

A francia földön vielle à roue-nak nevezett instrumentum a 18. századra vált ismét divatossá. A párizsi utcák és a jellegzetes vaudeville színházak viellistái olyan népszerűek lettek, hogy gyakran gazdag arisztokraták is vettek tekerőlantórákat egy-egy kiemelkedő tudású zenésztől.

„Kataliszt, a Zenevándor”. Ha nem lenne túl hosszú, ezt szerettem volna blogom címének. Benne „Kataliszt” a blogger, „Zenevándor” pedig a blog tárgya. De hosszúnak találtatott, így marad egyszerűen „Kataliszt”.

Kevés muzsikus volt és van, aki annyi újítást, annyi új hangot hozott a jazz világába, mint Miles Davis, aki erős és rendkívül ambiciózus zenész volt. A legteljesebb technikai tudás birtokában volt, mégsem lett virtuóz akkor, amikor éppen az volt a divatos zenélési stílus.